vrijdag 15 mei 2015

Fototutorial: Honey Bunny Baby

Hey allemaal,

ik heb vandaag nog eens een fototutorial gemaakt, normaal wou ik deze vorige week posten maar dat ging niet vanwege loge bij ons.

De stempelset die ik vandaag gebruik is de Honey Bunny set van Mama Elephant, deze super schattige stempelset kan je voor veel verschillende themas gebruiken. En vandaag maak ik er 3 baby kaartjes van, voor een jongen, een meisje en een voor als je het geslacht nog niet weet.

Je hebt nodig:
-Kaart Basis (wit), ik gebruik hier de wisper white cardstock van SU. De afmetingen zijn 10 cm op 20 cm, deze plooi je dan dubbel zodat je een kaart hebt van 10 cm op 10 cm.
-Stempelset Honey Bunny van Mama Elephant.
-Text stempel of alfabet stempel naar keuze, ik heb de text van de set Pandamonium van Mama Elephant gebruikt.
-Papier Pad naar keuze, met gewenste kleuren en patronen, ik gebruik hier de doodlebug design kraft In Colors. Afmetingen 9,5 cm op 9 cm.
-Alcohol markers of andere gewentse tools om te kleuren (bv waterverf, stiften, potloden, kruit enzo..)
-Papier voor alcohol markers (of andere), afmetingen zijn 5 cm op 7 cm.
-Wink of stella clear brush.
-Memento Tuxedo Black inkt (voor alcohol markers. Of andere inkt voor waterverf enzo.
-Verschillende bijpassende kleuren inkt.

Je stempelt het zittende konijntje van de set op het papier voor de alcohol markers (ik gebruik de spectrum noir markers), deze stempel je mooi in het midden onderaan. Die kleur je dan in zoals het gewenste patroonpapier, appart stempel je met de kleine extra's in de set voor het geslacht, ik heb een bloemetje en strikje voor het meisje gekozen, de hoed en das voor de jongen en de goochelhoed en toverstokje voor het andere konijntje.En je stempelt uw text juist boven uw konijntje. Zorg wel dat het past op het papier anders kan je opnieuw beginnen.


Nadat je deze hebt ingekleurd knip je de extra's uit en lijm je deze vervolgens waar je ze graag wilt hebben. Dit is erg fijn werk maar het geeft uw kaart wat meer.


Lijm dan uw ingekleurd papier met de lange kant (7 cm) verticaal op het patroonpapier waar de lange kant ook verticaal is (9,5 cm). Dan lijm je dat op uw kaart basis.



Je kan ook in de binnenkant wat text of andere stempelen naar keuze. Ik heb dan al de kleine extras met de wink of stella clear brush wat shimmer en glitter gegeven. En met de sakura black gel pen heb ik de hoed van de jongen donkerder gemaakt en wat doen glanzen.

Dit is dan het eindresultaat:



Ik hoop dat je het wat begrijp en leuk vind.

Voor verdere vragen, stel ze maar gerust en je kan altijd uw eigen creaties tonen aan me.

Ik wens jullie dan nog een hele mooie dag verder.


e-mail: the.crafty-fox@hotmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten